Obchodní podmínky
Společnosti Kolorky s.r.o.
se sídlem Oldřichova 283/53, 128 00, Praha, Česká republika
IČO: 055 91 619
zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 33534 vedenou u Krajského soudu v Plzni
1. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy mezi společností Kolorky s.r.o., se sídlem Oldřichova 283/53, 128 00, Praha, IČO: 055 91 619 (dále jen „prodávající“) a kupujícím.
Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce
2. Uzavření kupní smlouvy
Prodávající je provozovatelem e-shopu dostupného na adrese kolorky.cz (dále jen „web“), prostřednictvím kterého prodávající prodává zejména dětské plenky a související zboží dle aktuální nabídky umístěné na webu.
Veškerá prezentace zboží umístěná na webu je pouze informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Prodávající může stanovit podmínky týkající se množství, v jakém si může kupující zboží objednat. Prodávající o takovém omezení kupujícího informuje na webu.
Pro objednání zboží si kupující na webu vybere dostupné zboží včetně požadovaného množství a vloží ho do nákupního košíku. Objednat lze pouze zboží, které je na webu označeno jako „Skladem“.
Kupující následně na webu vyplní objednávkový formulář. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží, jeho množství a ceně,
- údaje o zvoleném způsobu úhrady ceny zboží,
- údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží,
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží, a
- informace o kupujícím (jméno, příjmení, email, telefon, fakturační adresa, doručovací adresa),
- (dále společně jen jako „objednávka“).
Kupující se seznámí s obchodními podmínkami a před závazným odesláním objednávky ve formuláři vyznačí, že s obchodními podmínkami souhlasí.
Kliknutím na tlačítko „Objednat a zaplatit“ je objednávka závazně odeslána a kupující má povinnost zboží zaplatit. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající si vyhrazuje právo na opravu ceny zboží před odesláním zboží, zjistí-li, že bylo zboží nabízeno za chybnou cenu. V takovém případě musí kupujícího o správné ceně informovat a ten musí s úpravou ceny souhlasit. V opačném případě nedojde k uzavření kupní smlouvy a objednávka bude prodávajícím stornována.
Závazně odeslaná objednávka je návrhem na uzavření smlouvy (dále jako „nabídka“). Na emailovou adresu uvedenou v objednávce zašle prodávající kupujícímu do 48 hodin (obvykle ten samý den) potvrzení objednávky spolu s textovou verzí obchodních podmínek (dále jako „akceptace“).
Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je kupujícímu doručeno potvrzení o přijetí objednávky. Smlouvu tvoří tyto obchodní podmínky, nabídka zboží umístěná na webu a objednávkový formulář vyplněný kupujícím.
V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu uvedenou v objednávce pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy.
3. Cena zboží a platební podmínky
Ceny jednotlivého zboží jsou uvedeny na webu spolu s informací o dostupnosti zboží. Ceny zboží jsou uváděny včetně daně z přidané hodnoty (DPH). Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou vyobrazovány na webu.
Společně s cenou zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou zboží i náklady spojené s dodáním zboží. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
Cenu zboží může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- platební kartou online prostřednictvím zvoleného poskytovatele platebních služeb;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího uvedený v e-mailovém potvrzení o přijetí objednávky. Zboží je odesláno až po připsání peněz na bankovní účet prodávajícího;
- případně jiným způsobem uvedeným v objednávce.
V případě bezhotovostní platby převodem je kupující povinen uhradit cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit cenu zboží splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny zboží ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4. Přeprava a dodání zboží
Prodávající umožňuje následující způsoby dodání zboží:
- osobní odběr v prodejně prodávajícího na adrese Oldřichova 283/53, 128 00 Praha;
- osobní odběr ve skladě AZ logistika na adrese Do Čertous 2620/11, Praha – Horní Počernice, 193 00;
- zaslání na místo určené kupujícím prostřednictvím dopravce (DPD, PPL, GLS, Zásilkovna);
- doručení do výdejního místa zvoleného kupujícím prostřednictvím dopravce (Zásilkovna, DPD).
Ceny dopravy jsou uvedeny na webu. Ceny dopravy zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány na webu. Na webu mohou být uvedeny podmínky, za kterých může být kupujícímu poskytnuta doprava zdarma.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě osobního odběru je kupující povinen převzít zboží do 10 dnů ode dne, kdy je prodávajícím vyzván k převzetí zboží (na email uvedený v objednávce), v opačném případě je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
Pokud kupující zvolil způsob dodání zasláním, splní prodávající svou povinnost předat zboží kupujícímu předáním prvnímu dopravci. Je-li však kupujícím spotřebitel, splní prodávající svou povinnost předat mu zboží okamžikem, kdy kupující zboží získá do fyzického držení.
V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
Prodávající odešle zboží kupujícímu zpravidla do 5 pracovních dnů od zaplacení ceny zboží, nejpozději však do 3 týdnů od zaplacení ceny zboží. Není-li objednané zboží skladem nebo je-li o objednané zboží velký zájem, může prodávající dodací lhůtu prodloužit; v takovém případě však může kupující od smlouvy odstoupit.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, odešle prodávající kupujícímu zpravidla společně se zbožím, nejpozději však do dvou dnů od převzetí zboží kupujícím.
Prodávající neodpovídá v případě dohodnutých lhůt za zpoždění dodávek zboží na základě vyšší moci a událostí, které prodávajícímu značně ztíží nebo znemožní dodávky, a které prodávající nezavinil. Za případy vyšší moci jsou považovány zejména mobilizace, válka, povstání, stávka, výluka, úřední nařízení, povodně, požáry, epidemie, případně jiné nepředvídatelné překážky, a to i pokud nastanou u dodavatelů prodávajícího a jejich subdodavatelů. Takové skutečnosti opravňují prodávajícího k posunutí dodací lhůty o dobu trvání překážky a přiměřenou dobu rozběhu. Pokud se dodávka zboží stane v důsledku výše uvedených skutečností pro prodávajícího nemožnou nebo neuskutečnitelnou, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
Pokud je kupující spotřebitel, přechází na něj nebezpečí škody vždy v okamžiku převzetí zboží. Od okamžiku převzetí nebezpečí škody nese kupující veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoliv jiným znehodnocením zboží. Pokud kupující není spotřebitel, v případě dodání zboží prostřednictvím dopravce na něj přechází nebezpečí škody již okamžikem předáním zboží prvnímu dopravci.
5. Odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem
Kupující, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené přes web ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první končí do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Objednal-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně, končí lhůta uplynutím 14 dnů ode dne převzetí posledního kusu zboží. Pokud zboží sestává z několika položek nebo částí, končí lhůta uplynutím 14 dnů ode dne převzetí poslední položky nebo části dodávky zboží.
Odstoupit od smlouvy může spotřebitel jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu, a to například prostřednictvím formuláře poskytnutého prodávajícím, který je dostupný na webové adrese https://www.kolorky.cz/vymena-vraceni. Odstoupení lze provést odesláním formuláře na adresu elektronické pošty prodávajícího jsme@kolorky.cz. Přijetí tohoto formuláře bude spotřebiteli bezprostředně potvrzeno v textové formě.
Po odstoupení od smlouvy spotřebitel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, zašle nebo předá prodávajícímu zboží, které od něj obdržel. Spotřebitel je srozuměn s tím, že nese náklady na vrácení zboží. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
Spotřebitel nemůže výše uvedeným způsobem odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží týkající se zboží dodaného v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů ho není vhodné vrátit, anebo od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo vyrobeno podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám.
Prodávající vrátí spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dní od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, nebo spotřebiteli zašle nové zvolené zboží. Prodávající není povinen peněžní prostředky vracet dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal podle toho, co nastane dříve.
Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6. Výměna zboží
Prodávající může kupujícímu na jeho žádost vyměnit bezplatně nerozbalené nepoškozené balení výrobků KOLORKY za jiné balení stejné řady (např. v jiné velikosti nebo s jiným vzorem) nejpozději do 90 dnů od koupě. Kupující o výměnu požádá prostřednictvím formuláře dostupného na https://www.kolorky.cz/vymena-vraceni nebo e-mailem na adrese jsme@kolorky.cz.
Přepravce určený prodávajícím po domluvě s kupujícím u kupujícího vyzvedne dodané zboží, které chce kupující vrátit. Prodávající prohlédne zaslané zboží a ověří, že nedošlo k jeho rozbalení. Po ověření stavu vráceného zboží prodávající vytvoří kupujícímu novou objednávku dle požadavků kupujícího, která bude považována za zaplacenou, a o níž bude kupující informován e-mailem.
Vytvoření nové objednávky prodávajícím v souladu s údaji zadanými kupujícím se považuje za akceptaci návrhu kupujícího na změnu kupní smlouvy v předmětu koupě v rozsahu nové objednávky ze strany prodávajícího. Ve zbytku zůstává kupní smlouva výměnou zboží nezměněna. Cena původního zboží musí být stejná nebo vyšší než cena nového zboží. Pokud je cena původního zboží nižší než cena nového zboží, zaplatí kupující prodávajícímu rozdíl v ceně na účet určený prodávajícím.
Pokud kupující požaduje výměnu zboží z důvodu vadného plnění, použijí se na výměnu zboží zadanou prostřednictvím formuláře uvedeného v odst. 6.1. ustanovení čl. 7. a čl. 8. obchodních podmínek.
7. Práva z vadného plnění
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až § 2174b občanského zákoníku).
Obchodní podmínky dále upravují, co je vadou zboží, pokud je kupující spotřebitel a pokud spotřebitelem kupující není. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci. Vadou naopak není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. Právo z vadného plnění kupujícímu dále nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
Poskytuje-li prodávající kupujícímu záruku za jakost, budou se rozsah, podmínky a způsoby uplatnění práva z vadného plnění řídit přednostně informacemi uvedenými v záručním listu, který má prodávající povinnost vydat. Na informace neuvedené v záručním listu, a tudíž na vady, které nejsou kryty zárukou, se obdobně užijí obchodní podmínky a platné a účinné právní předpisy. Právo kupujícího na bezplatnou nápravu dle občanského zákoníku není zárukou za jakost dotčeno. Záruka za jakost vznikne i prohlášením prodávajícího učiněným na webu.
Kupující je spotřebitel
Pokud kupující uzavře smlouvu jako spotřebitel, nese prodávající konkrétně odpovědnost za to, že zboží:
- odpovídá popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným vlastnostem, které jsou popsané na webu, nebo které si strany ujednaly;
- je vhodné k účelu, pro který spotřebitel zboží požaduje a se kterým prodávající souhlasil;
- je dodané s ujednaným příslušenstvím, včetně obalu, pokynů k použití, které může spotřebitel rozumně očekávat;
- je vhodné k účelu, ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení prodávajícího nebo prohlášení učiněná osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající poskytl spotřebiteli před uzavřením smlouvy.
Pokud se během 2 let od převzetí zboží na zboží projeví vada (u prodeje použitého zboží do 1 roku), která na zboží existovala již při převzetí, může spotřebitel zboží reklamovat v obecné promlčecí lhůtě (ideálně bez zbytečného odkladu po zjištění projevu vady, jinak ve lhůtě 3 let od okamžiku, kdy projev vady objevily).
Vytkne-li spotřebitel vadu oprávněně, doba 2 roky (resp. 1 rok u použitého zboží) podle předchozího odstavce neběží po dobu, po kterou nemůže spotřebitel zboží užívat.
Pokud se vada zboží projeví v průběhu 1 roku od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůže spotřebitel zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Primárně má spotřebitel nárok na bezplatnou opravu zboží nebo dodání nového zboží bez vady dle své volby, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. V případě, že by spotřebitelem zvolený způsob odstranění vady byl nemožný nebo by byl oproti druhému způsobu nepřiměřeně nákladný (zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro spotřebitele), může prodávající vadu odstranit druhým způsobem. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
Právo na odstoupení od smlouvy nebo na přiměřenou slevu může spotřebitel uplatnit, pokud:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil;
- se vada projeví opakovaně;
- je vada podstatným porušením smlouvy; nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele.
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které spotřebitel obdržel.
Dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí spotřebitel platit dosud neuhrazenou cenu zboží nebo její část.
Kupující není spotřebitel
Pokud kupující nekupuje zboží jako spotřebitel, nese prodávající konkrétně odpovědnost za to, že zboží:
- odevzdá kupujícímu v ujednaném množství, jakosti a provedení; nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý;
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze; liší-li se jakost nebo provedení určené ve smlouvě a vzorek nebo předloha, rozhoduje smlouva. Určí-li smlouva a vzorek jakost nebo provedení zboží rozdílně, nikoli však rozporně, musí zboží odpovídat smlouvě i vzorku nebo předloze.
Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. V případě zjištění jakýchkoliv závad je povinen toto neprodleně oznámit prodávajícímu a je oprávněn takové zboží nepřevzít. Pokud takto poškozené zboží převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu sepsaným za tímto účelem. Porušením této povinnosti zanikají práva kupujícího z vadného plnění.
Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
Kupující je povinen vadu u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jde-li o vadu skrytou, je kupující povinen ji u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- na odstranění vady opravou věci,
- na přiměřenou slevu z ceny zboží, nebo
- odstoupit od smlouvy.
Vada je podstatným porušením smlouvy, pokud prodávající již při uzavření smlouvy věděl nebo musel vědět, že by kupující smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal.
Neoznámí-li kupující vadu zboží včas, má i v případě vadného plnění, které je podstatným porušením smlouvy, pouze práva jako v případě vadného plnění, které je nepodstatným porušením smlouvy.
Pokud je vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, je kupující oprávněn:
- požadovat odstranění vady, nebo
- požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží.
Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat:
- použil-li kupující věc ještě před objevením vady;
- nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým konáním nebo opomenutím, nebo
- prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v rámci svého práva z vadného plnění, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí:
- došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
- použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
- nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým konáním nebo opomenutím nebo
- prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
8. Postup pro uplatnění práv z vadného plnění (reklamace)
Práva z vadného plnění (reklamaci) uplatňuje kupující vůči prodávajícímu všemi dostupnými způsoby, například písemně či prostřednictvím elektronické pošty odeslané na kontaktní e-mailovou adresu prodávajícího jsme@kolorky.cz.
Vadné zboží předá kupující prodávajícímu spolu s oznámením vady či bez zbytečného odkladu po něm na adrese Kolorky s.r.o., P3 park, hala I1, Do Čertous 2620/11, 193 00, Praha – Horní Počernice, a to za účelem posouzení reklamace kupujícího, nedohodnou-li se strany jinak. Kupující v oznámení vady uvede tyto informace:
- jaká je vada zboží a jak se projevuje,
- zda kupující chce vadu opravit, vyměnit zboží či jeho součást, odstoupit od kupní smlouvy nebo chce přiměřenou slevu,
- jméno, adresu a telefonní číslo a e-mail pro rychlejší komunikaci.
Za okamžik uplatnění práv z vadného plnění se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží, není-li možné reklamaci posoudit i bez obdržení zboží.
Pokud je kupující spotřebitelem, k odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
Prodávající písemně potvrdí kupujícímu, kdy kupující právo z vadného plnění uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Dále prodávající kupujícímu písemně potvrdí datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Pokud je kupující spotřebitelem, vyřídí prodávající reklamaci nejpozději do 30 dnů od chvíle, kdy ji spotřebitel uplatnil, nedohodne-li se prodávající se spotřebitelem na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Pokud kupující spotřebitelem není, pokusí se prodávající vše stihnout ve stejných lhůtách, maximálně v jejich dvojnásobku.
Náklady reklamace hradí kupující. Jestliže prodávající reklamaci kupujícího, který je spotřebitelem uzná, proplatí mu na jeho žádost účelně vynaložené náklady uznané reklamace. V ostatních případech nemá prodávající povinnost náklady proplatit.
9. Uživatelský účet
Návštěvník webu (dále jen „uživatel“) se může na webu bezplatně registrovat a zřídit si uživatelský účet. Při registraci je uživatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené uživatelem v uživatelském účtu jsou prodávajícím považovány za správné.
Na základě registrace získá uživatel přistup do svého uživatelského účtu. Ze svého uživatelského účtu může uživatel objednávat zboží, vyřizovat odstoupení od smlouvy nebo vratky a výměny doručeného zboží.
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uživatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
Prodávající může zrušit uživatelský účet v případě, že kupující svůj uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, nebo v případě, kdy kupující poruší své povinnosti ukládané obchodními podmínkami.
Uživatel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
10. Další práva a povinnosti smluvních stran
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku. To neplatí pro spotřebitele.
11. Doručování
Není-li mezi stranami ujednán jiný zvláštní způsob komunikace, jakákoliv komunikace v souvislosti s právním vztahem mezi kupujícím a prodávajícím bude probíhat v formou osobního doručování, doručování doporučenou poštou, kurýrní službou či elektronickou poštou, a to na adresy stran, které si strany vzájemně oznámí.
Listinné dokumenty se považují za doručená dnem fyzického předání oznámení, je-li oznámení zasíláno prostřednictvím kurýra nebo provozovatele poštovních služeb nebo doručováno osobně; nebo dnem doručení potvrzeným na doručence, je-li oznámení zasíláno doporučenou poštou; nebo marným uplynutím lhůty 10 dní od uložení oznámení na příslušné pobočce pošty, nepodaří-li se oznámení doručit nebo bude-li převzetí oznámení odepřeno. E-maily jsou doručeny v okamžiku, kdy je e-mailová zpráva odeslána z e-mailové schránky. To neplatí, pokud adresát zprávy prokáže, že se bez jeho zavinění zpráva nedostala do jeho dispozice.
12. Zpracování osobních údajů
Informace o tom, v jakém rozsahu, za jakým účelem, na základě jakého oprávnění (titulu), po jakou dobu zpracováváme vaše osobní údaje a informace vašich právech ve vztahu k ochraně osobních údajů jsou upraveny v informačním dokumentu s názvem Informace o zpracování osobních údajů.
13. Závěrečná ustanovení
Kupní smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody. Prodávající je však oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky. Tato změna se však nedotkne již uzavřených kupních smluv, ale pouze kupních smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Tyto obchodní podmínky, smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím a veškeré další související právní vztahy, včetně vztahů z odpovědnosti za škodu či jinou újmu, se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem, s vyloučením kolizních norem mezinárodního práva soukromého.
Veškeré spory vyplývající z těchto obchodních podmínek, smluvních vztahů mezi prodávajícím a kupujícím, jakož i spory související, včetně sporů o platnost uzavřených smluv, budou rozhodovat výlučně soudy České republiky.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Dojde-li mezi prodávajícím a kupujícím, spotřebitelem, ke sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je návštěvník oprávněn podat k České obchodní inspekci (veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na webových stránkách coi.cz) nebo prostřednictvím on-line platformy Evropské unie k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (bližší informace zde). Návštěvník je rovněž oprávněn podat stížnost na porušení právních předpisů poskytovatelem k České obchodní inspekci nebo živnostenskému úřadu. Na základě takové stížnosti může být následně proti poskytovateli zahájeno správní řízení.
Přílohu obchodních podmínek tvoří formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
Kontaktní údaje prodávajícího:
- adresa pro doručování (reklamace, vratky, odstoupení): P3 park, hala I1, Do Čertous 2620/11, 193 00, Praha – Horní Počernice
- adresa elektronické pošty: jsme@kolorky.cz,
- telefon: +420 792 778 832.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. listopadu 2024.